A szélsőségesek által fenyegetett területek kulturális örökségének védelme érdekében az UNESCO internetes kampányt indított #Unite4Heritage címmel.
A szélsőségesek nagymértékben támaszkodnak a közösségi média eszközeire, különösen nagy hatást gyakorolva a fiatalabb generáció tagjaira. Ennek ellensúlyozására az UNESCO is közösségi médiakampányt indít, különösen nagy figyelmet fordítva a gyermek közönségre. A szervezők arra buzdítanak, hogy a résztvevők készítsenek selfie-t a #Unite4Heritage logóval a kezükben, majd a #Unite4Heritage hashtag-gel posztolják közvetlenül a Facebook, Twitter és Instagram felületein, illetve töltsék fel a kampány hivatalos honlapjára.
A szervezők az egység, tolerancia és szolidaritás jelszavak mentén hívják fel a közönség figyelmét közös örökségünk védelmére. A kampány fő célja, hogy a tolerancia, sokszínűség és tisztelet eszméit állítsa előtérbe, rámutatva, hogy az örökségvédelmi kincsek nem csupán az egyes államok, hanem az egész emberiség közös kincsei.
Fontos, hogy minél többen – múzeumok, magánszemélyek, gyermekek, – csatlakozzanak a mozgalomhoz, és fejezzék ki szolidaritásukat, mely a kampány honlapján a támogatók rovat alatt a támogató intézmény, szervezet logójával feltüntetésre is kerül.
A közgyűjtemények a következőképpen vehetnek részt a kampányban: Az intézmény a saját weboldalára töltheti fel a kampányfotókat és az ehhez kapcsolódó rövid leírást, melyet a http://www.unite4heritage.org/ oldalra linkel át közvetlenül. Postereket és banner-eket helyezhetnek ki az intézmény jól látható helyein, illetve a belépőjegyeken. Ezeken felül szervezhetnek Unite4Heritage eseményt, kiállítást, melyről a fotókat szintén a #Unite4Heritage hashtaggel posztolhatják a közösségi média felületeken, illetve az intézmény hírleveleiben.